Sunday, February 7, 2016

PANDUAN MENGERJAKAN UMRAH

Panduan Mengerjakan Umrah
Panduan Mengerjakan Umrah

Layakkah bagi kita melakukan perjalanan panjang menuju Baitullah-al-Haram untuk memenuhi panggilan-Nya sedangkan kita masih dalam keadaan zalim pada diri sendiri dan orang-orang sekitar kita? Maka jika kita ingin diterima atas panggilan ibadah haji atau umrah, bersihkan diri kita dari noda dan dosa, serta penuhilah perintah dan jauhilah larangan-Nya sebelum keberangkatan kita menuju tanah yang Allah SWT muliakan.

Rasulullah SAW pernah bersabda,
"Hendaklah kalian terus-menerus mengerjakan ibadah haji dan umrah. Sesungguhnya haji dan umrah menghapus kefakiran dan dosa. Ini seperti halnya tukang besi yang menghilangkan karat besi"

Bersyukur lantaran menjadi orang yang telah dipilih oleh Allah SWT. Wahai orang-orang yang mengerjakan umrah! Perjalanan anda yang penuh dengan keberkatan bermula dari sini. Maka, untuk memulakan langkah perjalanan, jadikan buku ini sebagai rujukan. Buku ini membantu anda mencapai beberapa perkara penting mengenai ibadat ini. Beberapa kisah orang-orang soleh disertakan sehingga kita dapat mengikuti jejaknya dan menjadikannya teladan. Sebagaimana kata hikmat, "Kebaikan telah disampaikan kepada kalian, maka semoga bermanfaat." Semoga kehadiran buku ini menunjukkan anda jalan yang penuh dengan kebaikan.

Dr. Khalid Abu Syadi (Author)
ISBN : 9789670585635
Pages : 96
Publisher : Synergy Media
Book Size : 6"x 9"
Text Printing : 1 Color
Price : RM 12.90 

Price Now: RM12.90

0 comments:

Post a Comment