Sunday, February 7, 2016

TAWAKAL BUKAN MENYERAH

Tawakal Bukan Menyerah
Tawakal Bukan Menyerah

“Allah sudah menentukan takdir untukku, maka aku pasrahkan diriku pada takdir-Nya.”
“Aku percaya Allah pasti memberiku rezeki.Oleh sebab itu, aku tenang saja.”
“Aku sudah melakukan yang terbaik dan sehabis daya, pasti aku akan memperoleh apa yang aku inginkan.”
Benarkah itu yang disebut sebagai tawakal? Jika kita salah memahami konsep tawakal, maka buruk akibatnya. Bertawakal dengan cara yang betul, pasti akan memperoleh kemenangan. Bagaimana cara bertawakal dengan betul? Apakah kepentingan tawakal dalam kehidupan kita? Apakah keutamaan yang akan diperoleh bagi manusia yang bertawakal?

Sesungguhnya, Allah SWT telah menjanjikan berjuta kebaikan bagi orang-orang yang bertawakal. Semuanya akan terjawab dalam buku ini. Buku ini juga memaparkan kisah-kisah orang yang memperoleh kehebatan tawakal, maka lengkaplah bimbingan menuju ke jalan yang benar.

Ustaz Fadhullah (Author) 
ISBN : 9789670585574 
Pages : 202 
Publisher : Synergy Media 
Book Size : 6” x 9” 
Text Printing : 1 Color 
Price:RM 12.90 

Price Now:RM 11.60

0 comments:

Post a Comment